Hur jag sminkar mig.

Jag tänkte igår på att göra ett sådant här inlägg, sen idag tipsade Jonna om att jag kunde göra ett:P
Så jag bestämde mig att göra ett då.
Jag gjorde håret också, så ni kan ju få se hur jag gör det:)

Det kommer bli ganska långt, och massa bilder!
Det här är bara hur jag fixar mig vardagligen med sminket och håret.

Då börjar vi:


Det här använder jag^^


En osminkad Elin^^


Jag använder denna kräm för jag brukar vara ganska torr. Sen är det ju bra att använde en kräm innan man sminkar sig^^


Sen använder jag Anti-dark circles, jag kanske inte har så mycket mörka ringar under ögonen. Men lite(?) annars tycker jag att den gör som att man känner sig piggare!^^


Använder det under ögat, ni ser ju att det är ljusare än min hy. Men när man låter det här "torka" lite så försviner som färgen sen är det bara att gnugga under ögat (som foundation).^^


Sen innan jag gungar ut "anti-krämen" så målar jag mina ögonbryn^^


Klart med ögonbryna och anti-krämen^^ (nu ser ögonbryna ganska starka ut men det bli bättre sen).^^


Jag använder dessa två foundation, en är lite ljusare och den använder jag på de lite mera "röda" områdena och sen mörkare lite här och var^^.


Klart, jag brukar också ta en puder borste för att få det jämt^^


Sen tar jag detta Bronzepuder och pudrar på kinderna^^


Sen målar jag med Dip Eyeliner^^


Klart, nu så böjer jag mina ögonfransar^^


Sen mascara, jag använder Volume Million Lashes Waterproof (jag använder vattenfast för mina ögonfransar går nedåt och den vattenfasta är starkare att hålla kvar dem uppe!).^^


Resultatet av det^^

Nu är allt det klart!

Nu börjar jag med håret:


Mitt hår när det är blött^^


Mitt hår när det är torkat och borstat (ni ser ju att luggen är ganska ojämn)^^


Så jag plattar bara luggen Jag plattar aldrig hela håret^^


Sen använder jag Volumastern. Som i "hårbotten" för om jag bara låter det vara sådär, då tycker jag att jag ser ut som ett ägghuve^^


Våfflar nu hårbotten, jag vet att det skadar håret osv. Därför plattar jag bara luggen och inte hela håret (dock så har jag väldigt rakt hår). Om jag hade haft tjockare och ett hår som ser bra ut, utan att fixa det. Då skulle jag inte göra dessa saker^^


Klart!! Så här fixar jag mig varje morgon:)

Kommentarer
Postat av: ronja :)

Asså det skulle va jättebra om du kunde göra en videoblogg på hur du gör ditt hår för jag fattar ändå inte riktigt hur du fixar det :s :P

2012-04-11 @ 15:06:12
Postat av: Jennü

ÅÅÅÅH OMG DU ÄR SÅ FIN. Hejdå jag dör nu.

2012-04-11 @ 22:10:09
URL: http://jennuslife.blogg.se/
Postat av: My Vestlund ❣

Kul att se hur andra sminkar och fixar sig =) Inspirerade inlägg!

2012-04-13 @ 15:30:28
URL: http://myvestlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0