Kisse Katt..

Sorry att det inte blev någon bloggning igår.

Men igår kväll då gick mamma ut med Teo sen när hon kom tillbaks så skulle jag följa med ut för att titta på en katt, den låg i lerans och hade bajsat:(
Så vi kollade om den var skadad om det kunde gå osv.
Sen kom en kvinna och vi fråga om hon har sett den förr, men det hade hon inte. Men hon kunde väldigt mycket om katter.

Katten var väldigt chockad och lite darrig och katter brukar ju inte ligga i lera och bervid sitt egna bajs, så kvinnan trodde att den kanske hade blivit skrämd eller blivit nästan på körd av en cykel (vi hitta den i diket på cykelbanan).

Så vi tog hem den, det är verkligen en kelig katt och snäll. Men vi ringde Djurskyddet och polisen igår och dom tyckte att vi gjorde rätt att ta hem den, vi ville ju inte lämna den ute i leran:(
Polisen berömde oss iallafall för vissa skulle ju bara strunta i katten kanske?..

Så nu bor den inne hos oss, fast i extra rummet. Men det ska komma en kvinna från Djurskyddet och hämta katten och fara till veterinären sen fixa ett hem åt den:D
Själv har ju vi två katter Joker och Cira (Cira är min katt).

Men jag tycker synd om katten som vi hitta om det är någon människa som bara inte vill ha den och slängt ut den eller så är det väl någon som verkligen sakanr den hoppas jag!:)
För Djurskyddet berättade att katter är på Anderstorp har dem fått mycket av för dem blir misshandlade:(
Tur så är jag snäll mot mina katter, jag gillar katter!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0