Hjälp mig!!??

Jag har ett problem och jag hoppas att ni kanske kan ge mig något tips??
Det är väl inte så stort problem men ändå skulle gärna vilja veta något tips till det!!

Ni vet nu är det vinter och det är mycket kallare ute, så när man andas kommer det ju ånga från munnen eller näsan! Och när jag sminkar mig måste jag använda ögonfransböjaren för mina ögonfransar går nedåt :( (inte så skoj, men man är ju olika så) Så när jag tar på mig min mascara som är
Volume Million Lashes och när det bildas sådan där ånga så böjs mina ögonfransar ner eftersom mascaran blir som mjuk av ångan(eller hur man ska kalla det). Och det är inte så skoj, för då ser man inte att jag har några ögonfransar typ:( Inte så skoj.

Det kanske låter som att det är väldigt viktigt och att jag är fixerad av mitt utseende. Men ja det är väl trevligt om man ser pigg och fin ut. Alla andra har ju typ ögonfransar som böjer sig uppåt och inte nedåt... Dom slipper till och med att använda ögonfransböjare!?

Ja men nu undrar jag finns det något tips så att det inte skulle hända?
Ska man använda vattenfast mascara eller blir det ändå sådär^^?? 
Skulle uppskattas!

Kom gärna med tips!



Arkivbild^^
(där har jag lösögonfransar).

Kommentarer
Postat av: Pompom

Jag har inte stött på sådana problem så jag kan tyvärr inte ge dig tips :( Men ett tips till att få fina, långa, starka ögonfransar så ska du smörja in dina ögonfransar med Vaselin! Det funkar utmärkt faktiskt!!



Sv: Allt är bara bra med mig, men är bara lite smått irriterad för att det är en tjej som håller på och bråkar med mig haha! Hon sitter och skriver lite barnsliga saker på sin blogg osv om mig, lite synd ;) Men annars mår jag bra!

2012-01-14 @ 21:22:54
URL: http://pompomlaksap.blogg.se/
Postat av: Pompom

Sv: Du tar ganska mycket vaselin och bara kleeetar det på dina ögonfrasar! Se till att allting är täckt med vaselin :) Du har det innan du går och lägger dig och på morgonen så är det inte vaselin kvar :) Du sköljer ansiktet osv precis som vanligt efter att du vaknat! Jag rekommenderar det verkligen, mina ögonfrasar har blivit tjockare och längre dessutom är dom naturligt böjda! Gav tipset till mina vänner och det funkade utmärkt på dom också :)



Jaa det är så synd att folk gör sånt! :(

2012-01-15 @ 11:44:49
URL: http://pompomlaksap.blogg.se/
Postat av: Moa

Testa spraya dom med hårspray.. Hahaha lät som världens retard och kanske inte världens bästa ide men jag började bara tänka på det då jag läste inlägget och det kanske funkar.. :$

2012-01-15 @ 13:20:29
URL: http://moaegholt.blogg.se/
Postat av: Johanna Kvarnström - makeup artist

Sv: Tack så mycket! :)



Jag har tyvärr inget bra svar på din fråga eftersom att jag aldrig har varit med om detta. Ett tips när du böjer fransarna är att böja dem i tre olika steg. Du börjar längst in mot fransroten - mitten - längst ut så att du får en fin böjd form. Prova byt till en vattenfast mascara :) Vaselin skulle jag inte rekommendera eftersom att det löser upp. Jag brukar använda det till att ta bort mascara när min rengöring är slut.



Kram Johanna

Postat av: Johanna Kvarnström - Makeup artist

Sv: Jaha okej. Det var tråkigt att det blir så :/



Build-up Mascara Extra Volume 100% Waterproof från Isa Dora tycker jag är bra! Bra pris också! :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0