smink problem.

Har pluggat nu och blev förhörd av mamma och det gick väl bra, får titta igenom det imorgon lite. Den här gången lär vi oss om Syntetfibrer (Polyamid, Akryl, Elastan och Polyester) hoppas jag får alla rätt som jag fick när vi hade om bomullen osv. Då blev jag glad, för man vill ju kunna väldigt bra och mycket om självaste grejerna som handlar om inriktningen. Fast jag struntar ju inte heller i det vanliga ämnena såklart!
 
Imorgon så ska jag gå på stan och köpa smink som jag behöver, ska inte köpa några kläder utan satsar på smink nu. Det jag behöver är puder (jag använder bronzpuder och jag vet att de ska min inte ha i hela ansiktet), mascara och skulle vilja ha ett läppsift som är i en rosa fräch färg och det ska inte bli för rosa utan den ska vara med vardaglig så läpparna ser mycket mer "frächare" ut, inte för mina är ofrächa men ni förstår nog hur jag menar.
 
Jag har också tänkt nu verkligen fråga personal på kanske Kicks om något tips om en mascara eller hur jag ska göra. För den jag har en som är jättebra från Max factor den som heter något med 24h, i alla fall det jag har problem med är att mitt smink på ögona vill aldrig hålla sig där det ska, utan jag blir svart under ögona och jag haft många olika mascaror genom livet och det är samma sak hela tiden. Tror nästan att det är fel på mig, för alla andra kan ha kvar sitt smink, men nej mitt ska "rinna" typ ut. Alltså det är som att det har gnuggat sig mot under ögat och därför blir det svart. Lite svårt att förklara, om ni inte förstås förstår hur jag menar. För mig är det jobbigt, för jag vill va lika fin som alla andra med sminkningen att det ska hålla sig osv, inte bli svart under ögonen och se ut som att jag är ett spöke. Så ska ta tag i detta nu och fråga! Känns som att det är bara jag som ha så. för om jag ser på andra eller mina kompisar så har det perfekt, inget utsmetat. Det är i alla fall så jag känner!
 
 
Arkiv bild, med lösögonfransar går det! Men tror ni verkligen att jag orkar sätta på mig de varje dag? Tror inte jag, vill kunna bära vanligt smink också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0