Dyslexi

Nu kommer det här "speciella inlägget" okej kanske inte så speciellt men,inlägget kommer bli långt och ni som orkar läsa,läs:) uppskattar det:) Så ni förstår.

Just innan jag slutade 7:an och det skulle bli sommarlov så hade vi i svenskan på skolan och då fick vi göra läsförståelse test och sådant,ni vet säkert för alla skolor får säkert göra såna test.
Och jag fick ganska dåliga "betyg" i det att i 7:an ska man klara av en viss nivå och det gjorde inte jag,sa dom på utvecklingssamtalet. Och då undrade mamma om jag kan ha dyslexi? Och det verkade så. Så då började jag o en lärare gör tester ex,hörförståelse o läsförståelse och uttal av ord mm..
Och sen efter alla 16 tester tror jag det var minns inte riktigt?
Så skrev dom omdömen hur det gick för mig och jag fick då veta att jag hade dyslexi sen efter utvecklingssamtalet så kände jag mig helt värdelös och dålig o dum!! 
Men så ska man verkligen inte tänka!! Och nu i
8:an känner jag mig inte lika dum o värdelös.
Och nu när jag flyttade till A-torp och går på Kanalskolan så fick jag göra om en del av testet, sen ansökte vi om en dator från Skol-datateket det är en dator som jag har som hjälpmedel i skolan och jag får ta hem den och jobba med sen får jag använda den som en vanlig dator jag fårn va inne på internet o va inne på ex. min blogg,facbook mm..
Och den här dator fick jag nu i onsdags:D och det är en mini laptop:)
Så här ser den ut! Den har till och med webbcam, och såna här datorer hade jag på min gammal skolan så jag vet hur den funkar o sådant men dom datorerna i min förra skola dom hade inte webbcam:P.


Så nu fick ni veta lite om det;)
det mest jag har svårt för är:
Läsförståelse,Hörförståelse och arbetsminnet.
(inte mitt vanliga minne det är hur bra som helst,lite för bra he)

PS! jag fick ju veta det här i 7:an och det skulle ha upptäckts typ i 2:an! När jag bodde i Skelleftehamn. Annars om jag skulle redan ha fått den hjälp jag behövde skulle jag nog inte ha så svårt. Och sen början man 9:an sen blir det gymnasiaet.


Kommentarer
Postat av: jennü

ofta du har dyslexi?:o <3

2010-10-16 @ 11:46:57
URL: http://jennuslife.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag har med dyslexi.

Allt bra?

2010-10-28 @ 11:47:54
URL: http://teresebrodin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0